Szkoła Podstawowa im. ppor. Emilii Gierczak w Łącku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: glack.superszkolna.pl
Data publikacji strony internetowej: 17.09.2013
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 14.08.2017
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 26.03.2021
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 26.03.2021
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp.z o.o. Sp. k.
Powody niedostępności:
Strona powstała w 2013 roku, kiedy nie obowiązywały aktualne przepisy. Wymienione powyżej wyłączenia będą systematycznie usuwane w miarę możliwości organizacyjnych, technicznych i finansowych. Przewidywany termin zakończenia prac nad poprawieniem dostępności strony - 31 grudnia 2022 roku.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Grażyna Gocała adres e-mail: sp.eg@op.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostosowanie wejść do budynków
Do budynku prowadzą trzy wejścia: A do skrzydła prawego, B i C do skrzydła lewego. Skrzydło lewe posiada parter i piętro. Skrzydło prawe posiada wysoki parter (można się dostać tylko schodami) i piętro. Do skrzydła lewego osoba na wózku może dostać się wejściami B i C z wykorzystaniem podjazdu. Prawe skrzydło nie jest przystosowane dla osób na wózkach.
Dostosowanie korytarzy
Wszystkie pomieszczenia i korytarze w lewym skrzydle mają antypoślizgową podłogę, odpowiednią szerokość drzwi i korytarzy. Brak jest progów. Dla osób na wózkach dostępny jest (bez wykorzystywania dodatkowych urządzeń) korytarz i pomieszczenia na parterze lewego skrzydła.
Dostosowanie schodów
Na wyposażeniu budynku jest schodołaz.
Dostosowanie wind
Budynek nie posiada wind.
Dostępność pochylni
Do skrzydła lewego osoba na wózku może dostać się wejściami B i C z wykorzystaniem podjazdu.
Dostępność platform
Budynek nie posiada platforma dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Przy budynku szkoły nie ma miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
W budynku nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online.
Do końca 2022 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych