Laboratoria Przyszłości – udział SPEG w ogólnopolskim programie
Od września 2022 roku w Szkole Podstawowej im. ppor. Emilii Gierczak w Łącku realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Są to koła zainteresowań:
- robotyki – prowadzone przez p. Daniela Szturomskiego i przez p. Agnieszkę Zarzycką-Rakoczy,
- akustyczne – prowadzone przez p. Jakuba Jabłońskiego,
- fotograficzno-filmowe – prowadzone przez p. Rafała Gutowskiego.
Podczas zajęć koła robotyki, uczniowie konstruują pojazdy, maszyny i roboty, wykorzystując:
- klocki LEGO Spike Essential,
- klocki LEGO Spike Prime,
- okulary Gogle ClassVR.
Działania podejmowane podczas zajęć wprowadzą młodzież w niezwykle fascynujący świat robotyki i programowania. Młodzi konstruktorzy budują roboty z kolorowych klocków Lego, a następnie ożywiają je przy pomocy oprogramowania. To przede wszystkim wyśmienita zabawa, która uczy w przyjazny i atrakcyjny sposób, pobudza fantazję i zachęca do dalszego odkrywania świata. Uczestnicy zajęć konstruują, programują i testują zbudowane przez siebie roboty. Bawią się, a jednocześnie uczą, jak działają maszyny. Poznają zasady działania różnego rodzaju silników, czujników, przekładni i innych połączeń elektroniki z mechaniką, nabywają umiejętności projektowania inżynieryjnego.
Kolejną ciekawostką na zajęciach robotyki są okulary Gogle Class VR. Zakupiony przez Szkołę system wirtualnej rzeczywistości to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów. Umożliwia zastosowanie m. in. w pracowniach matematycznych, chemicznych, fizycznych, przyrodniczych, biologicznych, geograficznych, językowych, historycznych. Wszystkie treści są wyświetlane jednocześnie i przekazywane z komputera nauczyciela na okulary VR wykorzystywane przez uczniów. Każdy uczeń jest dokładnie w tym samym punkcie lekcji. Umożliwia to nauczycielowi pełną kontrolę nad realizowanymi zadaniami i powoduje, że uczniowie z zaangażowaniem koncentrują się na każdym zadaniu.
Zajęcia fotograficzno-filmowe i akustyczne również bazują na praktycznym wykorzystaniu wiedzy i zdobytych umiejętności. Członkowie kół stali się awangardą w dziedzinie obsługi imprez szkolnych. Akustycy poznali budowę oraz działanie zakupionych w ramach programu urządzeń nagłaśniających i przejęli obowiązki reżyserów dźwięku podczas wszystkich wydarzeń szkolnych wymagających użycia konsoli, wzmacniaczy, głośników i mikrofonów. Pasjonaci fotografii zgłębiają tajniki obsługi nowoczesnego sprzętu, a nabyte umiejętności wykorzystują między innymi podczas ważnych wydarzeń szkolnych. Są z aparatami gotowymi do pracy wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ciekawego.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć dokumentujących działania uczniów. Na dole strony zamieszczony został film zrealizowany wspólnymi siłami przez członków koła fotograficzno-filmowego i koła robotyki.